شیوه انتشار
آنلاین
زبان نشریه
فارسی و انگلیسی
نحوه دسترسی
آنلاین و آزاد
کشور محل انتشار
ایران
حوزه فعالیت تخصصی
علوم انسانی و حقوق
شروع انتشار
1403
نوع داوری
Peer - Reviewd
ایمیل نشریه
info@hljr.ir
تأثیر طراحی گرافیکی بر آگاهی زیست‌محیطی در گردشگری پایدار
دوره 1، شماره 2، 1403، صفحات 105 - 130
نویسندگان : الناز ستاری دانش* 1

1 الناز ستاری دانش، کارشناس ارشد ناپیوسته گروه تحصیلی ارتباط تصویری، موسسه آموزش عالی ناصرخسرو، (غیرانتفاعی غیر غیر دولتی)، ساوه، ایران.

چکیده :
مطالعه به بررسی نقش طراحی گرافیک درکمپین‌های آگاهی‌بخشی مرتبط باگردشگری پایداروتأثیرآن برموفقیت این کمپین‌ها در حفاظت از منابع طبیعی و اقتصادی کشورها را تحلیل می‌کند.به‌عنوان ابزاری مؤثر در ارتباطات شناخته می‌شود.نقش آن درافزایش آگاهی عمومی درباره گردشگری پایداروحفاظت از محیط زیست به‌طور کامل بررسی نشده است.هدف اصلی،ایجاد یک مدل مفهومی که ارتباط میان طراحی گرافیک و محیط عمومی را تبیین کند و به افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست و بهبود تصویر مقاصد گردشگری کمک کند.فعالیت‌های گردشگری به‌طور مستقیم با محیط زیست مرتبط و افزایش آگاهی در میان گردشگران و ذینفعان درباره شیوه‌های پایدار برای حفظ منابع طبیعی ضروری است.روش‌شناسی،اثربخشی شاخص تحلیل طراحی گرافیک بصری در کمپین‌های آگاهی زیست‌محیطی، و ارائه نمونه‌هاونتایج است.یافته‌ها به توسعه استراتژی‌های مؤثرتر در طراحی کمپین‌های بازاریابی و ارتقای کیفیت زندگی در مناطق گردشگری منجر و به درک بهتر از نقش طراحی گرافیک در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کمک کنند.
کلمات کلیدی :
طراحی گرافیک، گردشگری پایدار، آگاهی‌بخشی، محیط زیست.